Algemene voorwaarden Resultaatproject (2020)

Artikel 1. Definities

In deze voorwaarden wordt onder de volgende begrippen verstaan:

  1. “Voorwaarden”: algemene voorwaarden Resultaatproject
  2. “Resultaatproject”: gevestigd te Oosterhout aan de (4904MH) Beethovenlaan 42, ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel in Breda onder nummer 77898435.
  3. “Klant”: een rechtspersoon dan wel natuurlijk persoon (al dan niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf), die een dienst en/of product van Resultaatproject wil afnemen of heeft afgenomen en waarmee een overeenkomst wordt of is afgesloten, of aan wie een offerte wordt verstrekt. ‘‘Particuliere klant’’: een natuurlijk persoon die een opdracht zelf betaalt en/of op het inschrijfformulier invult dat het een privé inschrijving is.

Artikel 2. Algemeen

  1. Onderhavige voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding,  en overeenkomst tussen Resultaatproject en de klant, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Deze voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Resultaatproject, voor de uitvoering waarvan door Resultaatproject derden dienen te worden betrokken.
  2. Voor alle opdrachten geldt een inspanningsverplichting van Resultaatproject om tot het gewenste resultaat te komen. 
  3. Zonder opdrachtbevestiging van klant zal de opdracht niet worden opgestart.
  4. Resultaatproject is verplicht tot strike geheimhouding van alle informatie van opdrachtgever jegens derden. We verwachten van opdrachtgevers wel dat vooraf alle informatie wordt verstrekt in het belang van een goede uitvoering van een opdracht.
  5. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  6. Indien één of meerdere bepalingen in deze voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in onderhavige voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. Resultaatproject en de klant zullen dan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.
  7. Indien Resultaatproject niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Resultaatproject in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de strikte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.

Artikel 3. Aanbod en overeenkomst

  1. Resultaatproject brengt de aanbieding cq het investeringsvoorstel (bij voorkeur) per mail uit aan de klant maar niet uitsluitend.
  2. Het aanbod bevat in ieder geval de volgende gegevens:
  • Een omschrijving van de opdrachten en van het (eventuele) materiaal dat hier deel van uitmaakt;
  • De wijze van uitvoering;
  • Startmoment en eindmoment;
  • De algemene voorwaarden die van toepassing zijn op dit aanbod;
  • De voorwaarden voor uitvoering van de opdracht;
  • De totale investering;
  • De wijze van betaling
  1. De klant gaat een overeenkomst aan met Resultaatproject door middel van een inschrijving bij open workshops en open trainingen of andere open activiteiten. Door inschrijving maakt de klant kenbaar de algemene voorwaarden van Resultaatproject te kennen en te aanvaarden. Resultaatproject stuurt een elektronische of schriftelijke bevestiging naar de klant. Deze bevestiging geldt als bewijs van de totstandkoming van de overeenkomst.

Artikel 4. Prijs en betaling

  1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, zijn alle prijzen exclusief BTW, en luiden de prijzen in Euro’s.
  2. Betaling dient steeds te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Bij open workshops en open trainingen of andere activiteiten met een open inschrijving dient de facturering voorafgaande aan de uitvoering plaats te vinden. Indien de klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de klant van rechtswege in verzuim. De klant is alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  3. Indien de klant in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke – zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke – incassokosten voor rekening van de klant. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is.

Artikel 5. Aansprakelijkheid

  1. Resultaatproject is jegens de klant slechts aansprakelijk voor schade die het voorzienbare en rechtstreekse gevolg is van een toerekenbare tekortkoming aan de zijde van Resultaatproject in de uitvoering van zijn verplichtingen van de overeenkomst tussen haar en de klant. Iedere vorm van gevolgschade of indirecte schade, waaronder onder meer verstaan wordt: bedrijfsschade, vertragingsschade (anders dan wettelijke rente), schade wegens waardevermindering, gederfd genot, gederfde winst, of geleden verlies, schade aan (goederen van) derden, ladingschade en persoonlijke of immateriële schade zijn van vergoeding uitgesloten.
  2. Voor zover Resultaatproject, uit hoofde van het hiervoor in lid 1 bepaalde, gehouden is schade te vergoeden betreft het uitsluitend die schade waartegen Resultaatproject verzekerd is althans redelijkerwijs verzekerd had behoren te zijn, met dien verstande dat nimmer een hoger dan het maximaal verzekerde bedrag voor vergoeding in aanmerking komt. Mocht de verzekeraar van Resultaatproject in voorkomend geval, om welke reden dan ook, niet tot uitkering overgaan dan is de aansprakelijkheid van Resultaatproject beperkt tot maximaal de factuurwaarde van de overeenkomst.

Artikel 6. E-Learning

  1. Ten behoeve van het volgen van een E-learning opleiding of training (= een opleiding of training die door Resultaatproject aan de klant ter beschikking wordt gesteld via internet of andere elektronische weg, waarbij interactief gebruik gemaakt wordt van een computer) kan Resultaatproject de klant niet-exclusieve toegang tot softwarematige programmatuur verlenen.
  2. De door Resultaatproject aan de klant verstrekte wachtwoord(en) en/of gebruiker(s)na(a)m(en) en/of andere identificatiegegevens zijn strikt persoonlijk. Het is niet toegestaan voornoemde gegevens met een derde te delen, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen met Resultaatproject.
  3. De in lid 2 genoemde gegevens zijn uitsluitend bedoeld ten behoeve van een E-Learning opleiding of training. De klant zal uiterst zorgvuldig omgaan met voornoemde gegevens. De klant is aansprakelijk voor (de gevolgen van) onzorgvuldig en/of onrechtmatig gebruik van de in lid 2 genoemde gegevens.

Artikel 7. Annulering, verplaatsing en tussentijdse beëindiging

  1. Indien de klant een particuliere klant is en de opleiding of training zelf betaalt, heeft de klant het recht op 14 kalenderdagen bedenktijd (herroepingsrecht). Binnen deze termijn heeft de klant het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien de particuliere klant in deze periode de overeenkomst wilt ontbinden geschiedt dit telefonisch via 06-33802142 of per e-mail info@resultaatproject.nl Deze bedenktijd gaat direct in vanaf het moment dat de inschrijving door Resultaatproject is bevestigd. Het recht vervalt zodra de intake is ingevuld of er een bijeenkomst van de desbetreffende cursus is bijgewoond.
  2. Annulering voor aanvang van de eerste open opleidings- of trainingsdag door de klant van de overeengekomen opleiding of training (al dan niet via E-Learning) geschiedt telefonisch via 06-33802142 of per e-mail: info@resultaatproject.nl
  3. Bij annulering meer dan 30 dagen voor aanvang van de eerste opleidings- of trainingsdag wordt 10% van de totale opleidings- of trainingskosten in rekening gebracht. Bij annulering binnen 30 dagen voor aanvang van de eerste opleidings- of trainingsdag wordt 50% van de totale opleidings- of trainingskosten in rekening gebracht, ook wanneer de aanmelding binnen deze periode heeft plaatsgevonden.
  4. In overleg kan besloten worden om van een opleiding of training op een later moment te laten plaatsvinden. Bij verplaatsing van de cursusdatum meer dan 14 dagen voor aanvang van de eerste cq oorspronkelijk overeengekomen opleidings- of trainingsdag wordt een bedrag van € 295,- exclusief btw in rekening gebracht. Bij verplaatsing van de cursusdatum binnen 14 dagen voor aanvang van de eerste cq oorspronkelijk overeengekomen opleidings- of trainingsdag wordt een bedrag van € 495,- exclusief btw in rekening gebracht.
  5. In alle gevallen kan – na toestemming van Resultaatproject – een vervanger worden gestuurd.
  6. Deze annuleringsvoorwaarden gelden in zijn volledigheid voor zowel de eerste keuze van de opgegeven voorkeursplaats als bij de tweede keuze.
  7. Bij annulering van een inschrijving voor een evenement (alle seminars, lezingen, workshops en events op www.resultaatproject.nl) zijn we genoodzaakt 100% van de kosten in rekening te brengen, omdat hier sprake is van een tijdsgebonden artikel. Wel bieden we u de mogelijkheid om een vervanger te sturen. Neem hiervoor contact met ons op via 06-33802142 of per e-mail: info@resultaatproject.nl. Een inschrijving voor een evenement is uitgezonderd voor het herroepingsrecht.

Artikel 8. Intellectuele eigendomsrechten

  1. Resultaatproject behoudt de intellectuele eigendomsrechten, inclusief het auteursrecht, die betrekking hebben op alle door Resultaatproject en/of partners van Resultaatproject verstrekte zaken (zoals bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, boeken, proefexamens, readers en software). De in dit artikel bedoelde zaken mogen niet zonder nadrukkelijk voorafgaande toestemming van Resultaatproject openbaar worden gemaakt en/of op andere wijze ter kennis van derden worden gebracht.

Artikel 9. Verwerking (persoons)gegevens

De klant gaat er mee akkoord dat (persoons)gegevens die de klant aan Resultaatproject verstrekt, zoals (werk)adresgegevens, telefoonnummers en e-mailadressen, worden verwerkt in een (deels) geautomatiseerde administratie van Resultaatproject. Deze gegevens kunnen worden gebruikt ten behoeve van de klantenadministratie, facturatie, het verlenen van toegang tot (online) cursusmateriaal en (elektronische) toezending van informatie over (E-learning) opleidingen of trainingen, en daaraan gerelateerde producten en diensten van Resultaatproject. De klant heeft te allen tijde het recht om de toestemming of een deel van de toestemming tot het verwerken van (persoons)gegevens digitaal in te trekken, dit kan door een mail te sturen naar info@resultaatrproject.nl. De klant en Resultaatproject zullen zich houden aan de op grond van de Europese Privacy Verordening voor ieder der partijen bestaande verplichtingen. 

Artikel 10. Overige rechten Resultaatproject

  1. Om reden van veranderingen in exameneisen (al dan niet van overheidswege) of kwalitatieve verbetering, behoudt Resultaatproject zich het recht voor om programma’s van opleidingen of trainingen gedurende de overeenkomst te wijzigen.
  2. Resultaatproject heeft het recht prijzen te allen tijde te wijzigen, echter na de bevestiging van de inschrijving blijft de op dat moment overeengekomen prijs gelden. Echter zijn druk- en zetfouten en prijswijzigingen die uit de wet voortvloeien (bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, een Btw-verhoging) voorbehouden.
  3. Resultaatproject behoudt zich het recht om door de klant tijdens een opleiding of training geproduceerd (beeld)materiaal te gebruiken ten behoeve van andere door Resultaatproject aangeboden opleidingen of trainingen of evenementen.

Artikel 11. Verjaring en verval

Alle rechtsvorderingen jegens Resultaatproject, aanspraken op schadevergoeding daaronder begrepen, verjaren en/of vervallen na 1 jaar nadat de betreffende vordering of aanspraak is ontstaan.

Artikel 12. Examens

  1. Een gedeelte van onze opleidingen en trainingen wordt afgesloten met een examen en/of een extern examen.
  1. In het aanbod (bijvoorbeeld via de website) wordt gemeld of een examen onderdeel is van de desbetreffende opleiding of training. Indien een examen onderdeel is van de opleiding of training wordt in het aanbod beschreven of het een Resultaatproject-examen of een extern examen is.
  2. Een opleiding of training kan onder andere getoetst worden door middel van een schriftelijk examen, een digitaal examen, een mondeling examen en/of een praktijkopdracht
  3. Indien er sprake is van een extern examen is de klant zelf verantwoordelijk voor de aanmelding en aan het voldoen aan de voorwaarden voor het desbetreffende externe examen.
  4. Het examen en/of de praktijkopdracht, en de daarbij horende kosten, zijn een integraal onderdeel van de opleiding of training.

Artikel 13. Toepasselijk recht, klachten en geschillen

  1. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Resultaatproject partij is, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft.
  2. Voor Resultaatproject is het leveren van topkwaliteit een vereiste. In alles wat we doen streven we hiernaar. Echter kan het natuurlijk zo zijn dat een klant ergens niet tevreden over is. Het indienen van een klacht kan zowel telefonisch (06-33802142) of per e-mail info@resultaatproject.nl). Wij streven naar een zo spoedig mogelijke reactie (uiterlijk binnen tien werkdagen) en naar een oplossing die leidt tot volle tevredenheid.
  3. Alle geschillen die tussen de opdrachtgever en Resultaatproject mochten ontstaan zullen ter onze keuze worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Breda, dan wel aan de rechter van de woonplaats van de opdrachtgever.